יום שבת, 22 בינואר 2011

יומן מסע קריאה?

נוח ופשוט ללמד ספרות ע"פ תכנית לימודים ידועה מראש. דעתי לא נוחה מכך שאני צריכה ללמד ספר קריאה שאולי לא ימצא חן בעיני כל התלמידות, ואשמע אותן ממתיקות סודות בנוסח "איזה משעמם". מצד שני - זו הזדמנות פז להוציא מהספר מסרים אישיים-חברתיים ולדון בו, ממש להתגבש ביני לבין עצמי - פתאום יש לי הזדמנות לחשוב על סוגיות שביומיום איני מתפנה לעסוק בהן. אנסה לקחת את הלמידה הזו למקום חוויתי, שמממנו צומחים וגדלים... אולי אפילו מתווכחים. בכל פעם כשנגיע לסוגיה חשובה, בעיני, אעביר אותה לפתחכן... דעתכן חשובה לי. במחשבה נוספת - כמה כיף לנהל דיון בבלוג ולא לנצח על "מקהלה עליזה". מה דעתכן על כך? האם הייתן מעדיפות ללמוד רק ספרות באופן המוכר או לצאת מהשגרה? זאת ועוד כתבנה כאן.
מצפה לתגובותיכן, אפרת

27 תגובות:

  1. לפי דעתי זה נחמד כי כל אחת יכולה לכתוב דברים שהיא רוצה וחושבת ..

    השבמחק
  2. לפי דעתי לצאת מהשגרה כי זה באמת כייף לנהל דיון בבלוג ולא ללמוד עכשיו רק ספרות באופן המוכר

    השבמחק
  3. לפי דעתי, הייתי מעדיפה לצאת מהשיגרה קצת, ולנסוות דברים חדשים ושונים.

    השבמחק
  4. לפי דעתי לצאת מהשיגרה אבל אם כבר כל הכיתה קוראת ספר אז שלפחות יהיה בטעם של כולנו.

    השבמחק
  5. דעתי היא כדעתך.
    אף אני סבורה שזה אכן כיף לנהל דיון בבלוג ולהתעניין בדעת הסביבה.
    בנוסף לכך אני סבורה שזה אכן עוזר להבנת הסיפור יותר לעומק, להזדהות עם הדמיות ולחוויה.
    אשמח לצאת מן השגרה, להגיב לסוגיות חשובות ולתת את דעתי בעניין. אף אשמח לקרוא את דעות חברותיי.
    ליאור שריקר

    השבמחק
  6. לפי דעתי זה מאוד כיף לצאת מהשגרה וללמוד דברים אחרים ומעניינים יותר , ולכתוב כל אחת בבלוג .

    לירון חדד .

    השבמחק
  7. אני חושבת שזה יכול להיות מאוד מעניין וחוויתי לצאת מהשיגרה ולעשות משהו אחר...
    אני מקווה שיהיה לכולנו כייף ונחמד כשאנחנו יוצאות מהשיגרה. :)

    השבמחק
  8. אני חושבת שנחמד קצת לצאת מהשגרה של למידה באופנו המוכר ולחוות דברים חדשים .
    דבר זה יכול להיות מאוד חוויתי ומעניין כי בעזרת זה אפשר להבין דברים לעומק ולנהל דיון על הסוגיות .

    השבמחק
  9. אני מוכרחה לציין שאני נפעמת מהתגובות. חלקן מנוסחות כלבבי. המשכנה כך, אפרת

    השבמחק
  10. לפי דעתי אני חושבת שצריך ללמוד גם מה שלא כול כך אוהבים שנדע מכול הדברים ואולי הדברים האלה יעזרו לי בעתיד ולא תמיד אני צריכה ללמוד את מה שאני אוהבת . שיר

    השבמחק
  11. לדעתי לצאת מהשגרה זה דווקא בסדר לפעמים. וזה לא חייב תמיד לשעשע את התלמידות זה חלק מהלמידה הכללית שלנו אז מתישהו נלמד דבר כזה.
    אני מקווה שהלמידה תהיה כיפית ומהנה!

    השבמחק
  12. לפי דעתי , זה טוב לצאת מהשיגרה, כיף לשמוע סוגיה ולדון בה ..

    השבמחק
  13. לפי דעתי , זה מאוד כיף לצאת מהשגרה לפעמים ,לפעמים השיחות עוזרות וזה גם ממש כיף :)

    השבמחק
  14. דעתי היא שכדאי לצאת מהשגרה הלימודית בספרות ואפילו רצוי .
    בזכת היציאה מן השגרה הלימודית בספרות מתאפשר לבנות להבין יותר לעומק את הסיפור.

    -ליאור עובד - (:

    השבמחק
  15. לפי דעתי כדאי קצת לצאת מהשגרה,
    ולא ללמוד ספרות כמוכר לנו, אלא קצת יותר להבין לעומק את הסיפור..
    ובנוסך על כך לפי דעתי צריך לגוון בצורות לימוד שכאלה.
    -מיטל פנחס :)-

    השבמחק
  16. לפי דעתי , הייתי מעדיפה ללמוד ספרות באופן המוכר מכיוון שיותר קליט ומובן שקוראים סיפורים קצרים ולא סיפור ארוך שכל פעם עושים עצירה ושוחכים מה הסוף שממנו עצרנו .
    דבר נוסף לפי דעתי אפשר לדון בבלוג גם על הסיפורים השונים שאנו לומדות בספרות .

    השבמחק
  17. לפי דעתי זה כיף לפעמים לצאת מהשגרה וללמוד דברים חדשים ולהתנסות בהם...
    עדן דייפני

    השבמחק
  18. אני אוהבת ספרים ולא היה איכפת לי אם נצא קצת מהשיגרה ונקרא בשיעור ספרות מכיוון שבמילא בשיעור ספרות קוראים סיפורים אז לא משנה לי אם זה יהייה ספר רב כרך או לא.
    למרות שאני מעדיפה שנקרא ספרים קצת יותר קצרים כי לא בטוח שיהייה לנו זמן לסיים את הספר ואני לא אוהבת לקרוא ספרים בלי לסיים אותם.
    ואני לא חושבת שלדון על ספר בבלוג זה רעיון טוב כי לא תמיד קוראים את התגובה שלך ולפעמים יש לך משהו חשוב לומר שאת רוצה שכולם ידע מהו ובבלוג זה לא תמיד אפשרי שכולם ידעו מהו

    השבמחק
  19. לפי דעתי זה כיף לצאת קצת מהשיגרה ולחוות את הקריאה בדרך קצת אחרת.
    לנהל דיון בבלוג זה שונה מהרגיל וגורם לי אישית להתענין יותר ולהתפעל מהדרך שבה הכל מתנהל .
    מקווה שניקח את הלמידה בצורה הזו ,למקום החיובי ביותר .
    -אליה אשואל (: -

    השבמחק
  20. לדעתי לימוד ספרות בדרך שונה הוא רעיון טוב מאוד .
    כך הלימוד הוא מגוון ובנוסף מעניין ומרתק .
    שיתוף דעותיהן של כל תלמידות הכיתה מפרה ותורם ללמידה .
    נועם לוי (:

    השבמחק
  21. לפי דעתי זה כיף ללמוד בצורה שונה ולא המוכרת לנו. אני יבין יותר לעומק את הנלמד,באמצעות מה שחבורותיי מגיבות.
    נטלי סעדי :]

    השבמחק
  22. לדעתי כיף ללמוד בשני הדרכים.
    לעומת זאת עדיף יותר לצאת מן השגרה שבה אנו לומדות רגיל ולא באמצעות מחשב,בפעילויות חברתיות ועוד.

    השבמחק
  23. אני הייתי מעדיפה ללמוד ספרות ולצאת מהשיגרה .
    היתי מעדיפה זאת בגלל שמהמקום הזה אני רק יצמח ויפרח ויש לי הזדמנות ללמוד דברים חדשים ומהנים
    וייצא רק טוב מזה

    השבמחק
  24. שנהב מדמוני .
    אני הייתי מעדיפה ללמוד בבלוג כי זה מהנה יותר ואנחנו חוות כל אחת את דעתה וזה כמו דיון

    השבמחק
  25. לפי דעתי,
    יותר נוח ללמוד דרך כוון שזה יעניין אותנו יותר ורק כך אפשר לצאת מהשגרה וכל אחת יכולה כלתוב את דעתה ולממוד אחת מהשנייה.

    השבמחק
  26. לפי דעתי יותר נוח ללמוד דרך בלוג זה ולצאת קצת מהשגרה ולנסות דרכים אחרות וכאן כל אחת יכולה לכתוב את דעתה זה עוזר להבין ,ובנוסף לכך גם מעניין

    השבמחק
  27. אני חושבת יהי מאוד מעניין לנסות ללמוד בדרכים נוספות, זה יכול להיות יותר מעניין ומהנה.

    השבמחק